Kufry boczne, czyli wygoda przewożenia

Każdy posiadacz jednośladu zastanawiał się jak przewozić na nim różne rzeczy. Gdzie schować pokrowiec na motocykl? Albo co zrobić z kaskiem po dojechaniu do celu? Paradowanie z nim w ręce nie jest przecież dobrym pomysłem. Plecaki są małe i niepraktyczne, bo trzeba je zawsze nosić ze sobą… Rozwiązaniem są kufry motocyklowe.

Z czym to się je?

Kufry boczne motocyklowe to dwie „torby” zamocowane przy obu bokach maszyny. Są one przykręcane do specjalnych stelaży, które podtrzymują je i równocześnie zabezpieczają przed kradzieżą. To świetny odpowiednik samochodowego bagażnika. Najczęściej kufry są tak duże, że każdy z nich zmieści w środku kask integralny. Przyjmuje się, że dwa kufry boczne powinny pomieścić w sobie tyle bagażu, co walizka turystyczna, czyli przynajmniej 30 l. Tym samym mają być idealnym udogodnieniem dłuższych podróży motocyklowych.

Czym charakteryzują się kufry boczne motocyklowe?

Kufry wykonuje się z twardego materiału, który równocześnie musi być lekki. Są odporne na warunki atmosferyczne oraz uderzenia. Bardzo często mają wzmocnione krawędzie oraz narożniki, by nie zniszczyły się w razie upadku. Są wodoodporne oraz nie dopuszczają do swojego wnętrza kurzu z drogi.

Bagaż powinno umieszczać się w kufrach równomiernie po obu stronach. Żeby utrzymać równowagę maszyny, ważne by waga rozkładała się podobnie po obu jej stronach. Żadna z nich nie powinna przeważać. Przesunięcie środka ciężkości może bardzo utrudnić jazdę.

Kufry najczęściej wyposażone są w zamki z kluczykiem, czy blokady antykradzieżowe, co dodatnio wpływa na bezpieczeństwo przewożonych w nich rzeczy. Jest to szczególnie ważne na postojach. Bez wyrzutów sumienia możemy zostawić motocykl bez czujnego nadzoru.

W przeciwieństwie do sakw, kufry nie zwiększają oporu aerodynamicznego. Dzięki temu jazda z nimi jest tak samo wygodna, jak bez nich.

Na co trzeba zwrócić uwagę?

Kufry nie są uniwersalne. Nie można po prostu, wybrać modelu, który wpadł nam w oko. Kufry są dedykowane do danych motocykli i do żadnych innych nie będą pasować. Wynika to między innymi z różnych gabarytów maszyn. Przed kupnem warto sprawdzić maksymalną ładowność naszego motocykla, tak by nadmiernie go nie obciążyć.

Żeby zamontować kufer, należy posiadać odpowiedni stelaż. Nie zawsze jest on dołączony do zestawu, więc szacując koszty musimy uwzględnić jego zakup osobno.

Największe zalety kufrów

Najważniejsze jest bezpieczeństwo transportowanego bagażu. W kufrach, rzeczy nie zamokną, ani nie zostaną ukradzione. A przynajmniej nie zostaną ukradzione tak łatwo – bo wszyscy wiemy, że na naprawdę zdeterminowanego złodzieja, nie ma żadnej rady.

Kufry są wygodne i dość pojemne. Szczególnie funkcjonalne są te, które posiadają w środku dodatkową torbę. Bagaż pakuje się w wewnętrzną torbę, którą można swobodnie i w całości wyjąć, bez mocowania się z kufrem.

W krótkich trasach pozwalają na schowanie w nich kasków, rękawic, czy pokrowców motocyklowych. W długich trasach – powinny pomieścić wszystkie najpotrzebniejsze rzeczy.

Podobał Ci się ten wpis?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Ile głosów: 0

Bądź pierwszy, który oceni ten artykuł 🙂

Przepraszamy, że ten artykuł nie był dla Ciebie przydatny 🙁

Ale możemy go poprawić!

Możesz nam napisać jak możemy uczynić go lepszym?

Przeczytaj inne:
829 KM ile to kW (kilowatów)?

829 KM po przeliczeniu na kW (kilowaty) to 609,56 kW, a po przeliczeniu na brytyjskie konie mechaniczne to 817,64 BHP...

Zamknij