Jak sprzedać samochód? Komis, ogłoszenie w gazecie, a może ogłoszenie w Internecie ?

Dziś, w czasach, gdy giełdy samochodowe właściwie prawie już przestały istnieć warto poszukać innych sposobów sprzedaży samochodu. Pozostają nam komisy samochodowe, ogłoszenia w gazetach lokalnych oraz wiele internetowych serwisów ogłoszeń. Zobaczmy jak najkorzystniej sprzedać samochód w 2018 roku i jakie są plusy i minusy każdego rozwiązania.

Ogłoszenie w gazecie

Ogłoszenia w regionalnych gazetach były najlepszym źródłem informacji o aktualnych ofertach sprzedaży samochodów jeszcze pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku XXI wieku. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników Internetu w Polsce i dostępności komputerów stopniowo, coraz więcej ogłoszeń trafiało do sieci. W chwili obecnej w gazetach okazji szukają raczej osoby starsze lub handlarze samochodów. Coraz rzadziej wśród czytelników gazet znajdują się osoby młode, które w dowolnej chwili mogą sprawdzić setki ofert na swoim smartfonie.

Plusy ogłoszeń w prasie

  • W wielu gazetach lokalnych dodanie ogłoszenia jest bezpłatne dla osób prywatnych.
  • Możliwość dotarcia do grona osób niekorzystającego z Internetu

Minusy

  • Ograniczona treść ogłoszenia
  • Najczęściej brak możliwości załączenia zdjęcia pojazdu
  • Zwykle, mocno ograniczony zasięg terytorialny

Ogłoszenie w Internecie

Z niedawnego raportu firmy Deloitte wynikało, że w kwietniu 2017 roku z Internetu korzystało w Polsce systematycznie ponad 25 milionów osób. Z miesiąca na miesiąc rośnie też ilość ofert motoryzacyjnych w dziesiątkach serwisów ogłoszeniowych działających w Polsce.

Plusy wystawienia ogłoszenia w Internecie

  • Dotarcie do osób z całej Polski
  • Możliwość dodania zdjęć do ogłoszenia (w większości serwisów) – jeśli tylko można koniecznie je dodajmy.
  • Dodajemy ogłoszenie bez wychodzenia z domu

Minusy internetowych serwisów ogłoszeniowych

  • Często nie wiadomo, który serwis ogłoszeniowy wybrać
  • W niektórych serwisach cena za wystawienie ogłoszenia jest dość wysoka

Komis samochodowy

Wstawienie samochodu do komisu jest zawsze najprostszą opcją. Podpisujemy odpowiednie dokumenty, wstawiamy auto na plac. Dalej sprzedażą zajmuje się obsługa komisu. To oni zajmą się odpowiednią ekspozycją samochodu na placu, zrobieniem dobrych zdjęć, wystawieniem ogłoszeń w Internecie oraz prezentacją samochodu potencjalnym klientom. Oczywiście ta usługa kosztuje.

Plusy komisów samochodowych

  • Możliwość obejrzenia samochodu przez klienta w dogodnym momencie
  • Do komisu trafiają osoby zainteresowane „jednym” samochodem a wyjeżdżają „innym”, zatem szansa na zakup wstawionego przez nas samochodu rośnie
  • Większość formalności dopełni za nas obsługa komisu

Minusy komisu samochodowego

  • Prowizja od sprzedaży – często sięgająca 15% wartości pojazdu. W przypadku samochodu o cenie powyżej 10 000 zł, kwota prowizji to zwykle ponad 1500zł.
  • W czasie, gdy samochód stoi w komisie nie możemy go użytkować

Jak, w takim razie, najlepiej sprzedać samochód?

Jeśli mamy odrobinę czasu i aparat fotograficzny koniecznie zróbmy zdjęcia pojazdu przy dobrym oświetleniu. Następnie wybierzmy 2-3 internetowe serwisy ogłoszeniowe gdzie dodamy ogłoszenie. Przygotujmy opis dokładny opis pojazdu i dodajmy ogłoszenie. Pamiętajmy o tym by wystawiając ogłoszenie koniecznie dodać do niego zdjęcia. Nie mogąc zrobić zdjęcia pojazdu, wystawienie ogłoszenia w Internecie może być nieopłacalne. zważywszy na to, ze większość potencjalnych nabywców robi pierwsza selekcje samochodu właśnie na podstawie zdjęć. Musielibyśmy znacząco obniżyć cenę, by zachęcić klienta do przyjazdu jedynie po rozmowie telefonicznej

Ogłoszenia motoryzacyjne bez zdjęć otwierane są nawet 8 razy rzadziej niż podobne, zawierające zdjęcia” – podkreślają moderatorzy serwisu Sprzedawacz.pl

Ogłoszenie bez zdjęć możemy dodać w gazecie lokalnej – może a nuż trafi się ktoś, kto szuka samochodu w okolicy i nie chce jechać nigdzie daleko.

W przypadku, gdy nie mamy czasu na pisanie ogłoszeń, robienie zdjęć i kontakt z klientem, a do tego jesteśmy w stanie zaakceptować dość wysoką cenę usługi – zlećmy sprzedaż dobremu komisowi samochodowemu i miejmy problem z głowy.

Artykuł powstał przy współpracy z serwisem Sprzedawacz.pl

Podobał Ci się ten wpis?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Ile głosów: 0

Bądź pierwszy, który oceni ten artykuł 🙂

Przepraszamy, że ten artykuł nie był dla Ciebie przydatny 🙁

Ale możemy go poprawić!

Możesz nam napisać jak możemy uczynić go lepszym?

Przeczytaj inne:
462 kW ile to KM (koni mechanicznych)?

462 kW po przeliczeniu na konie mechaniczne to 628,32 KM, a po przeliczeniu na brytyjskie konie mechaniczne to 619,71 BHP...

Zamknij